Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 8 november 2021

Höstlovet är över...

...och vardagen är här igen! Vi har haft ett trevligt lov. Maken har jobbat som vanligt och även jobbat hemma eftersom vi bygger om vårt kök! Jag har försökt att skapa lite lovstämning och tycker att jag har lyckats rätt bra! Vi har sovit ut på morgnarna, sett på en hel del film och läst en del böcker...de som ska plugga har pluggat mycket! Vi har lagat god mat...både vardaglig och lite finare...en prestation eftersom jag inte har något riktigt kök utan bara kokplattor i tvättstugan! Jag tänker på böcker jag läst om folk i tex Sovjetunionen som haft undermåliga kök och tänker att jag ändå har det rätt bra! 

Ja, sen har vi gjort några små utflykter också! 

Vi har varit ute i skogen och tagit ris och fikat och promenerat! 


Vi har varit på ett ställe där man kan göra experiment!

Vi har åkt till de kyrkogårdar där vi har anhöriga som ligger och pyntat och tänt ljus!

Vi har varit i en liten stad nära oss och gått på café samt tittat på ett hus där Fröding bodde några år i sitt tidiga liv! 


Vi har sajtseeat lite i vårt närområde...bland annat promenerat vid min absoluta favoritherrgård! 

Vi har ätit god mat!
Vi har umgåtts med alla våra barn...även de som flyttat hemifrån kom hem några dagar...och så fick vi vara hundvakt till äldste sonens söta och goa tibetanska spaniel! Jag och yngsta barnet sköter det mesta promenerandet...och vi gillar att gå i skogen...och att leka kurragömma tillsammans var roligt! 
Kort sagt har vi alltså haft ett fint och vilsamt lov! Och som alltid är jag glad över att jag slipper att förvärvsarbeta så att jag kan få dela mina dagar med mina barn!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar