Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 15 september 2021

Hösten är här och...

...sommarlovet är definitivt slut. Jag har inte skrivit här på hela sommaren. Och jag viste inte riktigt om jag ens har någon som helst lust att skriva här. Och jag vet det inte nu heller. Men nja och jo och kanske och varför inte...några rader får det bli.

Sommaren var bra. Lång och trevlig och lugn och lite lagom händelserik.

Vi hyrde stuga på västkusten en vecka. Väldigt trevligt. Det är alltid härligt att vara vid havet. Och västkusten är vacker! Man mår bra av att vara där! 

Vi hälsade på släktingar några dagar...också på västkusten. Det var trevligt! 
Vi har hjälpt två barn att flytta. En flyttade från ett studentboende till ett annat och en flyttade hemifrån! 
Vi har ätit ute några gånger! Och eftersom vi inte gör det särskilt ofta kändes det festligt! 
Vi har jobbat i trädgården och njutit av det fina vi har där! 
Vi har haft den stora lyckan att få se en igelkott och burit den från en trafikerad gata till en liten skog. 
Vi har paddlat kanot en gång. Ett häftigt regnväder kom över oss men vi kunde ta skydd under kanoten! Det blev en fin och äventyrlig dag! 
Några av oss har fiskat en del och fått både gädda och gös! 

Vi har haft kräftskiva...och det var en väldigt fin dag/kväll...när alla våra barn var med och ett par flickvänner och mina föräldrar och barnens farmor! 
Vi har badat en hel del!
Vi har varit hundvakt en hel del och det har varit toppenroligt!
Vi har sajtseeat en del på hemmaplan och upptäckt fina och intressanta saker bara några stenkast från vårt hem!
Vi har plockat blåbär några gånger!
Vi har förstås gjort en hel massa mer...läst och löst korsord, promenerat och tittat på bra filmer och spelat minigolf och badminton och kubb och lagat en hel massa mat och bara varit...En fin sommar har vi haft! 





















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar