Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 17 augusti 2018

Vi går och fiskar!

Detta är den allra sista sommarlovsvardagen...och den går mot sitt slut den också. Vi har en stillsam dag...jag städar här och där och jobbar i trädgården...jag får mycket hjälp av min 14-åring eftersom hans småbröder inte är hemma. De ville har mer semester och åkte till sin mormor och morfar igår. Där har de sovit över. 12-åringen kommer hem snart men 7-åringen tänker stanna kvar en natt till...ensam. Det blir första gången. När han ringde mig nyss och meddelade sitt beslut var han stolt och glad. Jag tänker att det är bra...han är redo att börja skolan...han är modig och självsäker. Det kanske inte var så dumt ändå som de tänkte förr...att börja skolan vid 7. Vårt äldsta barn jobbar på sitt sommarjobb en dryg vecka till...han kommer hem senare i kväll och äter kvällsmat med oss. 18-åringen har åkt till Liseberg med kompisar. 16-åringen tar det lugnt...sov extra extra länge. Nu spelar han väl datorspel...säkert blir det lite kompisliv framåt kvällen. Snart kommer maken hem med helgmaten från Maxi...han har redan klarat av sin första jobbarvecka. På måndag är det barnens tur. 

De sista sommarlovsveckorna var fina. Vi har tagit det lugnt bara...åkte och badat när det var varmt och när värmen plötsligt försvann gjorde det inte så mycket heller. Vi har spelat spel och tittat på film...Sagan om ringen-trilogin har vi satt igång med. Och så har vi varit och fiskat! Det var en rolig dag tyckte alla vi som var med...jag och de tre yngsta och mina föräldrar! Barnen drog upp den ena lilla abborren efter den andra och jag plockade lingon! 
 

Det var en fin dag! En härlig dag! Sensommarluften är underbar...dofterna från tall och gran och från det mörka skogssjövattnet gör gott i själen...bröder som har det roligt tillsammans är en njutning att se för en mor...jag gläder mig åt att få vara med om det. 

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hur har det gått för din son att börja ettan? Vår har ju också börjat nu, han går på en Waldorfskola, hoppas att allt har gått bra för honom idag. Han är ju inte van vid detta med grupp som de andra barn men jag hoppas han ska finna sig ganska fort. Men det är i alla positivt att i alla klasser så är där en lärare och en assisten/hjälpreda. Så två vuxna på 18 barn är det i hans klass, och de har ett eget hus och egen skolgård så de är inte med de större barnen.

    Hälsningar från Österlen

    SvaraRadera