Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 13 augusti 2018

Minisemester

I år hann vi med en liten extrasemester! Den gick till västkusten...till min morbror och hans familj som har ett sommarställe där! Det var längesen vi var där...det har inte gått att få allas ledighetstider att passa ihop under några år och därför var det extra roligt att vi kunde komma iväg i år! Hela familjen utom äldste sonen (som jobbade) följde med! Det kändes roligt att få ännu mer tid tillsammans! 

Vi umgicks och pratade och åt och badade och gjorde utflykter och skrattade och diskuterade och lyssnade på musik! Precis så som jag tycker om att umgås! 

De tre yngsta barnen hade roligt tillsammans med min morbrors son (min kusin alltså!) som är i deras ålder! De hade så roligt och kom så bra överens! Det är härligt att se! De skojade och badade och dök och spelade in roliga filmsnuttar! 
 Hör kommer de bärande på en gummibåt som ska testas!
Och vid bryggan var det så kul! Hoppa och dyka och snurra! Njuta av det svala men ovanligt varma havsvattnet! 
 På västkusten var det extra härligt att dyka...så mycket fiskar och djur och grejer att titta på! Det roligaste var att barnen hittade ostron! Vi var skeptiska först men efter en del googlande förstod vi att det var riktiga japanska ostron, precis samma sort de odlar i Frankrike! Barnen letade ivrigt och fick ihop ett helt gäng ostron att festa på för familjens ostronätare!
 En av dagarna åkte vi till Sote Huvud! Det var vackert och en rolig och utmanande vandring! Branta sluttningar, rullstenar, stora bumlingar att kliva över, rep att hålla sig i på de brantaste ställena...och sen släta stora hällar ända fram till havet...så vackert! 


På sina ställen fanns såna här stenrösen! De påminde oss om de stenrösen vi sett på Åland och som vi efter många års semestrar där fick reda på var kungagravar! När jag läste på lite om det här området förstod jag att detta också är gamla gravar från bronsålder! Så fascinerande! 
Och så firade vi min födelsedag! Jag hade bakat tårtor och så fick jag fina paket och blev sjungen för! 
 Det är härligt att se barn i naturen...se dem använda kropparna och njuta av att göra det! 
 Och det är roligt att se barnen tillsammans...stora som bär på en (inte så) liten, håller hand, kramar, pratar...det är härligt när det blir extra mycket tid för samvaro.
 Vi åkte till Bua också! Där är det så fint! 

Och roligt att fiska krabbor! 
Och så blev det mera bad vid bryggan! 
Sen var vår minisemester slut! Det var härligt att få några dagar till tillsammans och roligt att träffa släktingar och härligt att vara i vacker natur! 

2 kommentarer: