Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

lördag 11 februari 2023

Helgerna...

...kommer och går och det har redan blivit februari! Denna helgen gör vi ingenting. Och det är skönt! Det är härligt att bara skrota runt...lösa korsord, städa, läsa, glo på tv, laga mat och njuta av den tillsammans...

Förra helgen var desto mer hektisk. Vi åkte till Uppsala för att hjälpa en son att flytta...fjärde flytten på 3,5 år! Nu slipper han korridorsboendet och har ett fint stort rum med kökshörna, egen dusch, sovalkov och plats att breda ut sig lite! 

Vi åkte sent på fredagen. Ett barn fick vi med oss och två stannade hemma. De två blev bjudna hem till sin mormor och morfar som snällt nog bjöd på sushi! Och jag blev sugen...och åkte ner på stan och köpte med mig att ha till kvällsmat när vi kom fram! Det var gott...och mysigt att sitta på golvet i studentrummet och äta tillsammans! 
Dagen därpå blev det fullt jobb...packa ihop, köra iväg, bära, packa upp och börja inreda. Sonens flickvän var med och hjälpte till!
En sväng till IKEA blev det också...det var mycket som fattades som behövde inhandlas!
Och på kvällen blev vi hembjudna till sonens flickväns föräldrar som bjöd fint på smarriga pizzor! 
Dagen därpå fortsatte flyttjobbet...ett köksbord inhandlades på Blocket och en släkting till mig och hans son åkte och hämtade det åt oss! Sonen och vårt barn monterade ihop det! 
Sen blev vi bjudna på kaffe och tilltugg hemma hos släktingen. När vi gick tillbaka var det mörkt...och som alltid blir jag så glad när jag kommer till Domkyrkan...det är ju så vackert! 
Lite mer jobb hanns med efteråt och sen åkte vi hem på sena kvällen! Trötta men glada! Det blev en rolig helg! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar