Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 5 juli 2015

Pioner och bad och lite kyckling!

Äntligen har pionerna slagit ut! Vi tittar och njuter varje gång vi går förbi och gör oss något ärende förbi ibland så vi ska få titta mer!
Alliumen har slagit ut lite mer! Fina vitlila klockor! 
Vi har badat några gånger! Gillar "vår" badstrand som ligger vid änden på sjön så man har hela sjön framför sig. Lite som ett minihav fastän det är en insjö. Jag har lyckats tagit mig i och simmat några simtag men det är kallt i vattnet. Det värker i hårbotten av kyla när man dyker och benen känns lite domnade när man står i för länge. Så det blir bara korta dopp. Men barnen bryr sig inte! De känner inte kylan utan ligger i långa stunder. Härligt! Hoppas de inte blir förkylda bara!
Lagade till en god kycklingrätt häromkvällen. Kycklingbröst fyllda med philadelphiaost blandat med vitlök och hackad basilika. Så panerade jag med ströbröd och parmesanost och brynte i panna i olivolja och smör. Sedan in i ugnen i 200 grader i ca 20 min. Till det parmaskinka som fått bli spröd i ugnen och pasta blandat med strimlad zucchini och purjolök. Och så en smörsås - smält smör, pressad vitlök, finhackad persilja och lite pressad citron. Jättegott tyckte vi alla!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar