onsdag 31 juli 2013

Tovade tofflor!

Det är en hel del bra på tv även på sommaren. Tittar på Hunted, Erövraren, Sommar med Ernst och lite till... Älskar att se på bra filmer och serier men jag gillar inte att sitta sysslolös. En stickning är perfekt då. Jag har stickat några tofflor nu i sommar. De är stickade i ullgarn och sedan tovade i tvättmaskinen. De små barnen älskar dem. De är varma och goa (inte för att det behövs nu men...), roliga och är perfekta att åka "skridskor" med! Mönstret finns här: http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=6&lang=se Själva grundmönstret följde jag men sedan gjorde jag lite annorlunda med ögonen. Sedan ville ett av barnen inte ha grodor utan en mus så då ändrade jag bara färgerna och stickade öron och en liten svans också.
 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! De är rätt söta! Det är roligt att sticka dem också - väntar på mer garn jag beställt. Ser fram emot att sticka lite mer! Kram!

      Radera